Recite zbogom probavnim tegobama na godišnjem odmoru!

Nina Fridrih, mr. pharm.
Punjenje baterija, odmaranje, otkrivanje novih krajeva i isprobavanje novih stvari... Sve je to ljetni odmor, teško očekivani bijeg od svakodnevne rutine. Međutim, osim prtljage na put nosimo i do 10 milijardi mikroorganizama koji se nalaze u našim crijevima i štite crijevnu floru, koja je prva obrambena linija pred različitim bakterijama i virusima. Puno puta nam putovanje poremeti rutinu koju imamo kod kuće i često se javljaju proljev ili zatvor.

Kako se pobrinuti za zdravu probavu na godišnjem odmoru?

1. Hidracija – pijte dovoljno vode tijekom čitavog dana.

Čovjek ima prosječno 2,6 milijuna žlijezda znojnica. Te se žlijezde aktiviraju kada mozak odredi da tijelo treba ohladiti. Znoj se izlučuje iz naše kože te gubimo vodu i elektrolite (»soli«, npr. natrij, klorid, kalij).

Dugotrajna izloženost toplini, niska stopa vlažnosti u kabinama aviona, prekomjerna konzumacija alkohola i otrovanje hranom – sve to može prouzročiti dehidraciju. U mjestima gdje ne možemo vjerovati u neoporecivost vode za piće, moramo piti flaširanu vodu. Ako vodu za piće prokuhavate, neka kuha barem jednu minutu.

2. Poštujte pravilo: »Skuhaj, ispeci, oguli ili ostavi!«

Rizik od proljeva na putovanju znatno će se smanjiti konzumacijom svježe pripremljene, dobro termički obrađene hrane te oguljenog voća i povrća.

3. Higijena ruku

Iznimno je važno često pranje ruku sapunom. Kada čista voda nije dostupna, upotrijebite dezinfekcijska sredstva ili maramice.

4. Kretanje

Naravno da na godišnjem odmoru moramo uzeti vremena za sebe i za odmaranje, ali je našem tijelu ipak potrebno i kretanje. Uz malo snalažljivosti možete na zabavan način učiniti tijelu veliku uslugu:

  • razgledajte novo mjesto pješice ili na biciklu,
  • probudite svoje tijelo i um jogom na plaži uz zvuk valova i pjevanje ptica
  • rekreirajte se u vodi. Osim zdravog vježbanja za jačanje mišića plivanje ima puno povoljnih učinaka za mozak jer se zbog posebnih pokreta i tehnike disanja tijelo umiruje.

5. Zatvor?

Promjena svakodnevnih aktivnosti i prehrane poremetit će ravnotežu u tijelu i neće biti ništa neobično ako se na godišnjem odmoru pojavi zatvor. Moramo se pobrinuti za dovoljan unos tekućine u tijelo, a preporučuje se i voda s dodanim magnezijem, koji djeluje blago laksativno.

6. Proljev?

Najvažnije je nadoknađivanje izgubljene tekućine da se spriječi dehidracija. Stoga je dobro u putnoj ljekarni imati oralnu rehidracijsku sol. A i sami možete pripremiti tekućinu za rehidraciju tako da u litru flaširane ili prokuhane vode umiješate četiri žličice šećera, polovicu žličice soli i sok jedne naranče.

​​​​​​Za reguliranu probavu na godišnjem odmoru pobrinut će se korisne bakterije.

7. Uzimanje mliječnokiselinskih bakterija.

To su živi organizmi koji pozitivno djeluju na crijeva i pomažu ublažiti probavne smetnje (nadimanje, proljev, zatvor...). Uzimanje mliječnokiselinskih bakterija preporučuje se već prije odlaska na putovanje (najmanje jedan tjedan ranije) da se uspostavi ravnoteža u crijevnoj mikroflori. Najistraženija mliječnokiselinska bakterija je Lactobacillus rhamnosus GG koju sadrže proizvodi WAYA®.

Odaberite provjerenu kvalitetu

back to top